Latest Movie :

Dredd (2012)


Yönetmen 
Pete Travis

Senaryo 
Carlos Ezquerra
Alex Garland
John Wagner

Filmin fragmanını ilk gördüğümde ve tabi ki Lena Headey'i gördüğümde büyük bir umutla izlerim demiştim ama sonra sınavlardı falan unutmuşum. İzlemek bugüne kısmetmiş. 

Hikayemiz eski Amerika kalıntılarının arasına yapılan mega şehirlerde geçiyor. Adalet kavramı öyle bişey ki jüridir mahkemedir hiç uğraşmıyolar. Judge (Yargıç)'lar takıyolar mis gibi kasklarını biniyolar motorlarına düşüyolar suçluların peşine. Bir nevi polis ve yargıcı birleştirmişler. Hem suçluyu yakalıyor hem de suçlunun cezasını belirliyor. 


Judge Dredd (Karl Urban) işinde başarılı bir yargıç. Sınavı çok düşük bir puan farkıyla geçemeyen mutant Anderson için son kararı Dredd'in vermesi isteniliyor ve Anderson 1 gün boyunca Judge Dredd'le takılıyor. Dredd buna ara ara sorular soruyor falan. Daha sonra bir ihbar üzerine Peach Trees'e gidiyolar. Olay yerine vardıklarında 3 cesetle karşılaşıyolar olayın peşine falan düşüyolar. Daha sonra Anderson'ın mutant güçleri sayesinde cinayetle alakalı bir çete üyesi ele geçiriliyor. Bunu öğrenen Ma-Ma (Lena Headey) (ki kendisi çete lideridir) tutuşuyor tabi ki. Adamın ötmesinden korktuğu için yargıçları öldürmeye karar veriyor ve Peach Trees'in tüm kapı pencerelerini kapattırıyor.


Biraz Ma-Ma'dan bahsedeyim. Ma-Ma eski bir fahişe. Pezevenginin malafatını adamın eline verdikten sonra durmadan büyümüş ve Peach Trees'in 200 katına birden sahip olmuş. SLO-MO (büyük ihtimalle slow motiondan geliyor ama tam bilmiyorum) adında bir uyuşturucu üretiyor. SLO-MO bildiğiniz slow motion işte, adam bunu kullandığında uçuyor bildiğin hareketleri %1 hızda falan görüyor. Tamam yeter bu kadar MA-Ma olaya geri dönelim.


Bizim yargıçlar Peach Trees'te kapalı kaldıktan sonra olaylar başlıyor zaten. 2 yargıç daha doğrusu 1 yargıç ve 1 yargıç adayının başına gelmedik şey kalmıyor. Açıkça söylemek istiyorum bu Judge Dredd karşısında bizim Polat Alemdar halt etmiş efenim. Polat'a laf edersem 2 olsun. Çatışmalar, kan, silah sesleri bitmek bilmiyor. Dredd merkezden yardım falan istiyor olaylar daha da karmaşıklaşıyor falan. Neyse daha fazla anlatmıcam çenem düştü yine izlerseniz görürsünüz zaten.

Açıkçası filmi ben pek beğenmedim. Klasik 1 adam 1000 kişiyi nasıl öldürür onu görüyoruz. Ama yok efendim ben aksiyon olsun, silahlar patlasın, kan gövdeyi götürsün istiyorum derseniz tam sizlik bir film kaçırmayın...

7.2/10

Share this article :

Yorum Gönder

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. CADDEDEKİ FİLMCİ - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger Template