Latest Movie :

Cloud Atlas (Bulut Atlası) (2012)







Yönetmen 

Tom Tykwer
Andy Wachowski
Larry Wachowski

Senaryo 
David Mitchell
Tom Tykwer
Andy Wachowski




Açıkça konuşmak gerekirse ben anlamadım filmi. Filmde 5-6 hikaye birden anlatılıyor ve hiçbiri bir sonuca ulaşmadan diğer hikayeye geçiyor ve bu bence biraz olayları bozuyor. 3 (geçmiş - şimdiki - gelecek zaman) farklı zaman diliminde 5-6 hikayeyi birden anlatırsan olacağı bu. Bunca karmaşanın üzerine bir de film yaklaşık 3 saat ooohhhh deme keyfimize. Valla sinemadayken film ne zaman bitecek diye dk saydığım doğrudur. 

Neyse ki anlamayan tek ben değilmişim. Filme gitmeden önce bazı arkadaşlarım da filmi anlamadıklarından yakınıyolardı. Beraber filme gittiğim arkadaşlarıma da sordum onlar da anlamamışlar "tamam" dedim sorun bende değilmiş...

Neyse ilk hikayemize gelelim. Soylu bir abimiz var. Bu bir gemiyle seyahate çıkıyor. Aslında evine dönüyor diyelim. Dönüş yolu boyunca abimiz günlük yazıyor. Dönüş yolunda okyanusun ortasında bunun kamarasından siyahi bir köle abimiz ortaya çıkıyor. Siyahi abimiz soylu abimizi ikna ediyor ve gemide çalışması için köleye bir şans tanınıyor falan fistan bu hikaye böyle devam ediyor taki soylu abimiz evine dönene kadar.

İkinci hikaye eşcinsel olan bir müzisyeni anlatıyor. Müziğini geliştirmek için yaşlı ama ünlü bir müzisyenin yanında asistanı (aslında tam asistan değil. Adam sesi çıkarıyo bizim eleman notaya döküyo) olarak işe başlıyor. Hem kendisini geliştiriyor hem de müzisyen amcanın işini görüyor. Bu abimiz müzisyen amcanın evinde bir kitap okuyo ve epey etkileniyo. Okuduğu kitap 1 önceki hikayedeki abimizin günlüğü. Daha sonra bu kitabın etkisiyle "Cloud Atlas Altılısı" nı yapıyor.


Üçüncü hikaye bir gazeteci ablamızı anlatıyor. Bildiği veya şüphelendiği bir konu hakkında geri adım atmayan güçlü gazeteci imajını yansıtıyor. Bu ablamızda bir müzik dükkanında "Cloud Atlas Altılısı"nı dinliyo ve tabi ki bu ablamız da etkileniyo.


Dördüncü hikayede ise yaşlı bir yapımcı abimiz. Editörlüğünü yaptığı yazarının sansasyonel bir şekilde adam öldürmesi sonucu yazar hapse giriyo ama bunun yanında tüm kitapları satılıyor. (Ayrıca bir önceki hikayedeki ablamızın hayatını yayınlıyor.) Tüm parayı hiç eden de tabi ki editörümüz. Hapisteki yazarımız 3 arkadasını hakkı olan parayı alması için editörün yanına gönderiyo. Tabi ortada para yok. Bunun üzerine Yapımcı abi kardeşinden yardım istiyor ve kaçıyor. Ama kardeş ki nasıl kardeş yüzyılın kazığını atıyor ve yapımcımızı huzur evine kapattırıyor. Yapımcı abimizin de yegane amacı huzur evinden kaçmak oluyor. Özgürlüğüne kavuşmak için yapmadığı şey kalmıyor. (En çok bu abinin hikayesini sevdim)



5. hikayede bir androidimiz var. Bu androidimizin tabi ki iradesi yok. Ama bişey oluyo birden nasıl oluyosa bu androidimizin aklına özgür olma fikri yerleşiyor. (Özgürlük fikri bir önceki hikayedeki amcamızın çektiği bir filmden geliyor.) İsyancılara katılıyor falan...



6. ve son hikayemizde ise burda bir çoban mı dersiniz artık ne dersiniz tam anlayamadım ilkel şartlar altında yaşayan bir abimiz var. Bir önceki hikayede çıkan savaş sonrası dünya yok olma safhasına gelmiş. Herkes kendi derdinde. Bu abimizin ismi Zachary. Filmden hatırladığım ender isimlerden birisi. Neyse bu abimizin çevresinde bir kahin var bir de sürekli kafasını karıştan artık şeytan mı dersiniz iblis mi dersiniz öyle bişey var. Kahin Zachary'nin başına gelecekleri söylüyor ama iblisimiz boş durur mu sürekli fitnelik fesatlık peşinde. Yok onu öyle yapma. Yok ona yardım etme bırak ölsün gibi. Neyse bu abimizin köyüne "öngörülüler" dedikleri grup arasından birisi geliyor. Amaç dağın zirvesine çıkmak ama dağın tepesinde şeytan olduğuna inanılıyor.Bu hiakyede ise bir önceki hikayedeki Somni tanrı haline gelmiş oluyor.

Cloud Atlas, Tom Hanks and Halle Berry

Neyse işte film karışık epey karışık. Yani ben bu kadar hatırladığıma şaştım zaten şu anda. Hani bence film sakat. Sınırda yani. Anlasaydım belki sevebilirdim ama kafa basmadı tabi benim o yüzden pek beğenmediğimi itiraf etcem. Film hakkında "çok güzel yaaaaa" diyenler de yok değil hani. Zaten imdb'den de almış 8.5'i daha ne diyim. 

7.5/10


Share this article :

Yorum Gönder

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. CADDEDEKİ FİLMCİ - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger Template